Je hebt amper verkeer naar je website. Laten we zeggen duizend bezoekers, een paar duizend als je geluk hebt. Hoe verbeter je je conversies wanneer je weinig tot geen verkeer hebt?

In dit artikel gaan we met jou delen hoe je conversie optimalisatie kunt uitvoeren, ook wanneer je weinig tot geen bezoekers hebt. Het eerste dat je moet weten, is dat conventionele A / B-testoplossingen zoals Optimizely vereisen dat je veel verkeer hebt, omdat het ervoor zorgt dat een variatie statistisch significant is voordat het een winnaar is. Wat dat betekent is laten we zeggen dat je een startpagina hebt en je besluit dat je een nieuwe variatie wilt maken omdat je denkt dat de nieuwe beter zal worden omgezet. Als je een test in Optimizely uitvoert, wordt de test niet beëindigd tenzij je statistische significantie heeft, wat betekent dat je honderden en honderden en honderden conversies nodig zult hebben voordat er een winnaar is. Als er geen winnaar is, weet je niet of de wijzigingen die je aanbrengt, jouw conversies verbeteren of juist schaden. Maar er is een eenvoudige oplossing.

Crazy Egg heeft iets genaamd bandit testing en is voornamelijk bedoeld voor kleinere websites. Je kunt wijzigingen aanbrengen met de WYSIWYG-editor en je kunt meerdere varianten toevoegen. Wat Crazy Egg zal doen, zal het verkeer automatisch aanpassen aan verschillende variaties, afhankelijk van hoe elke versie converteert. Op basis daarvan kun je constant wijzigingen aanbrengen op jouw website. Je kunt altijd nieuwe koppen toevoegen, nieuwe afbeeldingen toevoegen, elementen van jouw pagina verwijderen, wat je ook besluit dat je wilt doen om jouw conversies te verbeteren. Vanaf daar voer je tests uit met behulp van Crazy Egg en wordt het verkeer automatisch aangepast aan elke variant.

De test is eindeloos, wat betekent dat je continu variaties toevoegt, je hoeft ze niet te verwijderen en het zal automatisch het verkeer aanpassen aan verschillende varianten van je website om je inkomsten te maximaliseren. Het is heel simpel.

Als je niet zeker weet wat je moet veranderen, laat Crazy Egg je in een visueel formaat de rapporten zien zoals hun heat map, die je laat zien waar mensen klikken en waar ze niet klikken. Dit geeft je ideeën over wat je moet veranderen om je conversiepercentages te maximaliseren. Het zal ook bezoekersopnames tonen. Zoals je zult merken is dit een video over muisbewegingen die laat zien hoe iemand navigeert door jouw website.

Via deze video’s en rapporten kun je wijzigingen aanbrengen met de WYSIWYG-editor en kun je tests uitvoeren en kun je jouw conversies maximaliseren, zelfs als je weinig tot geen verkeer hebt. Wil je echter aan conversie optimalisatie zo min mogelijk tijd kwijt tijd zijn, zodat je je meer kunt richten op het verbeteren van jouw product of dienst? Dan is live chat uitbesteden bij Bconnect mogelijk zeer interessant voor jou! Ook met minder bezoekers op jouw site kunnen de vakkundige chatoperators jou helpen om ook op de korte termijn meer verkoop te realiseren.